Indywidualizacja nauczania w szkole podstawowej

Republika.pl Portal Spoecznoci Internetowych
Pokrewne


 




Przykro nam, strona o podanym adresie nie istnieje.

Sprawd, czy wpisae poprawny adres strony, lub skorzystaj z katalogu lub wyszukiwarki.



Copyright 1996 - 2006 Grupa Onet.pl SA - zobacz wszystkie serwisy »

 

rest

Republika.pl Portal Spoecznoci Internetowych


 




Przykro nam, strona o podanym adresie nie istnieje.

Sprawd, czy wpisae poprawny adres strony, lub skorzystaj z katalogu lub wyszukiwarki.



Copyright 1996 - 2006 Grupa Onet.pl SA - zobacz wszystkie serwisy »

Temat: Casus: Expert ( przepraszam, bo off topic )
z programu calej szkoly podstawowej i juz nie bedzie musial chodzic na lekcje matematyki. A jak jest zdolny to zda jeszcze fizyke, chemie , informatyke, . i bedzie mial wiecej czasu np. na zajecia w szkole artystycznej, muzycznej, baletowej. Czy zatem nie zgadzasz sie , bo uwazasz ze nauczenie programu matematyki z zakresu SP + Liceum w 2 lata jest niemozliwe, czy...
Źródło: topranking.pl/1406/casus,expert,przepraszam,bo,off,topic.php



Temat: jak z tą socjologią?
noo amkocie, głównym celem kursu pedagogicznego na uprawnienia nauczycielskie jest zdobycie umiejętności dotarcia do każdego ucznia, pełna indywidualizacja, bo dziecko samo się za naukę nie weźmie i bez odpowednich środków przymusu będzie lipa a nie wyniki. Dlatego takie prowadzenie lekcji aby każdy zrozumiał, łącznie z leguralnym sprawdzaniem tej wiedzy, to podstawa, a czym bardziej podstawowa szkoła tym bardziej podstawowa to zasada. Metodyka nauczania dorosłych to zupełnie inna bajka
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,245,29267916,29267916,jak_z_ta_socjologia_.html


Temat: Szkoły żeńskie
kiedy byłem zwolenniekiem szkoły koedukacyjnej; szczególnie porównując zachowanie dziewcząt z klas mieszanych i żeńskich. Dziś do pewnego stopnia zmieniłem zdanie; szczególnie czytając trochę prac dotyczących rozwoju intelektualnego i analizy szkoły koedukacyjnej. Przede wszystkim rozwój intelektualny dziewcząt w pierwszych klasach szkoły podstawowej jest znacznie szybszy niż chłopców po drugie okres spowolnienia rozwoju i tgw kryzysu początku dojrzewania dziewcząt nakłada się na przeyspieszenie rozwoju ... jest dziewczętom w tym okresie uczyć. Czy rozwdzielne szkoły? Nie wiem; bardziej bym się przychylał do oddzielnych klas. A właściwie to byłbym za zindywidualizowaniem nauczania uczniów; bo z jednej strony mamy chłopców, którzy w początkowych klasach nie ustępują dziewczynkom; a z drugiej mamy dziewczynki które w okresie początków dojrzewania nie ustępują szybkością uczenia się chłopcom. Tak więc indywidualizacja nauczynia stanowiłoba antudotum na większośc bolączek szkoły.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,212,79531585,79531585,Szkoly_zenskie.html


Temat: Która SP w KRK. robi stary program dla kl.I.
Hmmm, nie rozumiem dlaczego w tej szkole, o której piszesz nie ma w I klasie lekcji wf - w podstawie programowej jest mowa o zajęciach ruchowych. Sama uczę w szkole podstawowej ... o indywidualizację nauczania. Ja mam szczęście pracować w małej wiejskiej szkółce pod Krakowem, w której w klasie I jest obecnie 7 dzieci, a dla przykładu w kl. VI tylko 4 Co ciekawego, ostatnimi laty zaczyna nam przybywać dzieciaków z Krakowa - rodzice dowożą je codziennie do szkoły i twierdzą, że to i tak lepiej niż gdyby chodziły do przeładowanej krakowskiej szkoły.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,601,104335083,104335083,Ktora_SP_w_KRK_robi_stary_program_dla_kl_I_.html


Temat: "matura jest dla najlepszych" - gratuluję obłudy!!
"matura jest dla najlepszych" - gratuluję obłudy!! Tyle krzyku o dyskryminacji i wyrównywaniu szans. Tyle kontroli, czy umozliwia się indywidualizację nauczania uczniom z dysfunkcjami. A teraz psycholog z Polskiego Towarzystwa Dysleksji ... abiturienci, to i tak nie będzie to wiążące dla dyrektorów szkół, których obowiązuje komunikat wydany w czerwcu przez CKE. A takie zaświadczenia są wydawane. - Sama w sierpniu wystawiłam maturzyście opinię, ... natomiast uczniom szkół podstawowych oraz gimnazjalistom piszącym sprawdziany na zakończenie nauki w podstawówce oraz gimnazjum. - Sprawdzian i egzamin gimnazjalny są obowiązkowe, uczeń musi do nich przystąpić, aby ukończyć szkołę, natomiast...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,33,17897349,17897349,_matura_jest_dla_najlepszych_gratuluje_obludy_.html


Temat: Ocena
Gość portalu: unsatisfied napisał(a): > Absurd jest nieunikniony , jeżeli troszczący się rodzic będzie > traktowany przez szkołę jak intruz . Szkoła powinna być > budowana oddolnie ze strony rodziców we ... , argument rady > szkolnej jest taki sam jak przedstawicieli szkoły . Czasami > ma się wrażenie , że czytają z tych samych gotowców . > > Zebrania rodziców są faktycznie przygotowane pod dyktando > szkoły . Gdyby było inaczej , to szkoła nie wyglądałaby tak > jak wygląda . Przeładowana programowo i nieczytelny system > ocen . Ucze w szkole podstawowej. ... stosuje indywidualizacje i nie przesadzam z wymaganiami wobec niektorych. Wiem na co stac moich uczniow i czego od nich oczekiwac niezaleznie od opinii ich rodzicow. Natomiast rodzice koniecznie chca dostosowac cala klase, program nauczania, metody wychowawcze, wybor podrecznika, formy pracy itp do swojego dziecka. I kazdy rodzic chce czegos innego. Kiedys zrobilam tak: kazalam rodzicom na zebraniu ustalic czy zycza sobie zmiany w nauczaniu i jesli tak to na co. Tzn. zeby "oddolnie" ustalili czy mam podwyzszyc czy obnizyc poziom tak, zeby bylo po ichniemu. Bardzo chcialam isc im na reke. I co...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,505,3758871,3758871,Ocena.html


Temat: Ocena
Gość portalu: Ja napisał(a): > Gość portalu: unsatisfied napisał(a): > > > Absurd jest nieunikniony , jeżeli troszczący się rodzic będzie > > traktowany przez szkołę jak intruz . Szkoła powinna ... w teraźniejszej formie , to jakieś > > nieporozumienie . W sprawach szkolnych , argument rady > > szkolnej jest taki sam jak przedstawicieli szkoły . Czasami > > ma się wrażenie , że czytają z tych samych gotowców . > > > > Zebrania rodziców są faktycznie przygotowane pod dyktando > > szkoły . Gdyby było inaczej , to szkoła nie wyglądałaby tak > > jak wygląda . Przeładowana programowo i nieczytelny system > > ocen . > > > Ucze w szkole podstawowej. Bardzo czesto nachodza mnie rodzice i ciagle czegos ... wysoki. Caly dowcip (nieszczescie) > polega na tym, ze to wszystko slysze jednoczesnie. Tzn. generalnie pracuje > zawsze tak samo, staram sie utrzymywac dosc wysoki poziom, ale tez stosuje > indywidualizacje ... klase, program > nauczania, metody wychowawcze, wybor podrecznika, formy pracy itp do swojego > dziecka. I kazdy rodzic chce czegos innego. Kiedys zrobilam tak: kazalam > rodzicom na zebraniu ustalic czy zycza sobie zmiany w nauczaniu i jesli tak to > na co. Tzn. zeby "oddolnie" ustalili czy mam podwyzszyc czy obnizyc poziom tak, > > zeby bylo po ichniemu. Bardzo chcialam...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,505,3758871,3758871,Ocena.html


Temat: oszukaństwo w "szkole z klasą"
Niestety oszukaństwo kwitnie nie tylko w Białołęce. Prywatna Szkoła Podstawowa nr 41 w Warszawie, którą szczęśliwie kończy w tym roku moje dziecko także kłamie.Oto dowody: 1.Nie jest prawdą, że każdy uczeń ... to się ma do "Systemu indywidualizacji pracy z uczniem zdolniejszym i słabszym"? O ile wiem pracy z uczniami zdolniejszymi tez nie ma, chyba, że są to dzieci właściciela szkoły. 4.Nie wypełniałem żadnych ankiet o szkole. Po prostu nikt mi ich nie dał. 5. Za moich czasów w szkole były wywiadówki i dzienniczki. Na wywiadówki chodzono, ku zgrozie uczniów, raz w miesiącu. Do dzienniczków wpisywało się stopnie po każdej odpowiedzi i z klasówek. W tej szkole nikt na bieżąco nie wpisuje stopni. 5.Dlaczego klasówki nie są dawane do domu do podpisu? Jak dziecko dostaje ... ( wywiadówki 2-3 razy w roku też odbywają się w godzinach rannych).Ludzie pracują i nie mogą brać urlopu lub zwalniać się z pracy i "polować" na nauczycieli. Szkoła jest bardzo zadowolona ... na Boże Narodzenie. Płacimy za wolne dni tak jak za naukę. Kłamstwem jest, że te dni są odrabiane. Gdzie? Kiedy?- Proszę powiedzieć.W szkole panuje jawna niesprawiedliwość - jednym wolno nieodrobić lekcji ... zresztą dodatkowo, a odbywających się w ramach WF. Moja córka je uwielbiała, ale skończyły się kiedy tylko skończyło się nauczanie początkowe. Są jeszcze i inne usterki, ale długioby trzeba pisać.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,505,4957568,4957568,oszukanstwo_w_szkole_z_klasa_.html


Temat: propozycje zmian w oświacie
Podstawą wszelkich zmian jest konieczność zmniejszenia liczby uczniów w klasie - szczególnie w szkołach podstawowych! Przestudiowałam uważnie wypowiedzi rozmaitych ekspertów po opublikowaniu raportu OECD. Profesor Nalaskowski zarzuca szkole, że uczeń klasy ... ciągu 45 minut na wypowiedź, zapisanie paru zdań czy działań, utrwalenie jakiejś wiedzy? Policzcie. Dodajcie czas na uspokojenie wiercipięt ;-) Uczę w szkole średniej, nawet tu stan klas (30-32 uczniów) nie pozwala na prawdziwą indywidualizację, pełne wypowiedzi, dyskusję, w której weźmie udział każdy uczeń. Jest to problem szczególnie teraz, kiedy Nowa Matura wymaga ćwiczenia prezentacji. Policzcie znowu: 32 uczniów wygłasza ćwiczebne prezentacje, ... nie trzeba kursów, ekspertów. Wystarczy, że menis pozwoli, a gminy przestaną oszczędzać, ściskając dzieci w klasach, dostawiając ławki i likwidując kolejne szkoły. To jedyne, co może szybko poprawić poziom nauczania. Ze...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,505,6815005,6815005,propozycje_zmian_w_oswiacie.html


Temat: Szkolnictwo w Szwecji - ciekawostki :)
Szkolnictwo w Szwecji - ciekawostki :) W Królestwie Szwecji obowiązek szkolny wprowadzono już w 1842 r.Obejmował on dzieci uczące się w szkole podstawowej. Obecnie obowiązkowa szkoła (grundskolan) trwa dziewięć lat. Chodzą ... lat. Rok przed rozpoczęciem nauki w szkole podstawowej wszystkie dzieci objęte są opieką w klasie wstępnej. Choć nie jest to obowiązkowe, uczęszcza do niej ponad 95 proc. sześciolatków. Już pierwszoklasiści przechodzą państwowe testy sprawdzające poziom kompetencji z języka szwedzkiego i matematyki. Po klasie piątej sprawdzany jest również angielski, obowiązkowy dla wszystkich uczniów od piątej klasy, ale w wielu szkołach wprowadzany wcześniej. Ogólnopaństwowe testy po pierwszej i po piątej klasie nie są obowiązkowe i szkoły same podejmują decyzję o skorzystaniu z nich. Obowiązkowe natomiast są testy dla dziewięcioklasistów kończących szkołę. Obejmują: język szwedzki, matematykę i język angielski. Na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej zamieszczone są wyniki z wszystkich przedmiotów oraz wyniki testów państwowych. Z każdego przedmiotu można otrzymać jedną z trzech ocen: G - promującą, VG - promującą z wyróżnieniem i MGV - promującą ze specjalnym wyróżnieniem. Każdy absolwent szkoły podstawowej ma prawo do kontynuowania nauki w szkole średniej (gymnasieskolan) przez siebie wybranej. Na tym szczeblu naukę kontynuuje 97,7 proc. młodzieży. W przypadku nadmiaru kandydatów do danej szkoły brane są pod uwagę wyniki na świadectwie ze szkoły podstawowej. W przypadku dużej liczby kandydatów oceny przeliczane są na punkty ... zakończyć wcześniej, inni mogą przedłużyć ten okres. To możliwe ze względu na specyficzny program pracy szkół średnich i daleko idącą indywidualizację nauczania. Opracowano 17 programów profilowych dla tego szczebla szkolnictwa. Programy zawierają osiem przedmiotów ogólnokształcących obowiązkowych dla wszystkich profili: język szwedzki, język angielski, studia społeczne, studia religijne, wychowanie fizyczne i ochrona zdrowia, sztuka, nauki przyrodnicze i matematyka oraz elementy szkolenia zawodowego. Szkoły ... zaliczeniem, którego wynik znajdzie się na świadectwie końcowym. Obok ocen znanych z niższych szczebli edukacji w szkole średniej pojawia się czwarta ocena IG - niezaliczająca. Uczeń, który nie uzyskał zaliczenia z jakiegoś kursu, może go powtórzyć lub zdać egzamin kończący. Szkołę średnią kończy 74 proc. szwedzkiej młodzieży. Aby otrzymać świadectwo końcowe, uczniowie muszą zdać obowiązkowe państwowe testy z trzech przedmiotów: języka szwedzkiego, języka angielskiego i matematyki. Obowiązek ten wprowadzono od 2001 roku. 30 kwietnia 2002 roku zakończy prace specjalna komisja parlamentarna, która przygotowuje nowe wytyczne dla kolejnych programów profilowych dla szkół średnich i dla państwowych egzaminów końcowych. W szkołach wyższych naukę kontynuuje 45 proc. absolwentów szkół średnich. Przyjęcia na studia odbywają się na podstawie ocen z określonych przez uczelnię przedmiotów (według zasad stosowanych przy przyjmowaniu do szkół średnich) oraz krajowych testów przydatności uniwersyteckiej. Wyniki testów są ważne przez pięć lat. Tekst z dodatku "Kujon Polski" z 20 listopada 2001 r.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,38686,40581858,40581858,Szkolnictwo_w_Szwecji_ciekawostki_.html


Temat: Wbrew urzędom rodzice nadal bronią szkoły
Wbrew urzędom rodzice nadal bronią szkoły Art.32 Konstytucji gwarantuje, że: „1) wszyscy są wobec prawa równi. Wszyscy mają prawo do równego traktowania przez władze publiczne.” Art.71 „1) Państwo w swej polityce ... indywidualizację a ubogie dzieci skazuje się na masowość? Demografia nigdy nie będzie wartością stałą. Będzie miała swoje wyże i niże. Niże dają szansę na „ małe, przyjazne szkoły”, wyże nie odbierają im tego komfortu, ale pod jednym warunkiem : NIE LIKWIDOWAĆ SZKÓŁ!!! Dlaczego w szkołach prywatnych, zespoły klasowe mogą liczyć nawet troje uczniów, a klasy publiczne trzydzieści i więcej? Co z tą równością? Przecież to tylko nauczanie podstawowe, obowiązek młodego obywatela Polski. Dalej swoją edukacją pokieruje sam. Należy jednak, stworzyć mu warunki do świadomego wyboru i to na barkach dorosłych spoczywa ochrona praw dzieci. Likwidacja Szkoły Podstawowej nr 60 we Wrocławiu uderza w interesy dzieci, jest niestety tylko i wyłącznie interesem władz miasta. Przykre, tym bardziej, że jawnie wkrada się w to polityka, czyli ... podpisała Konwencję Praw Dziecka, dlaczego władza publiczna nie jest stróżem prawa i nie stwarza warunków, szans równych dla wszystkich dzieci? Dlaczego tworzy się podziały już na poziomie edukacji podstawowej? Dlaczego dzielimy...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,72,75350108,75350108,Wbrew_urzedom_rodzice_nadal_bronia_szkoly.html


Temat: Nowy System Edukacji - zapraszam do dyskusji
acorns napisał: >3. Wyeliminowanie ścisłych zależności między wiekiem a programem nauczania. Takiego systemu doświadczyły moje dzieci w Anglii. Jestem absolutną zwolenniczką tej formy edukacji. Dwa roczniki były w jednej klasie, a dodatkowo nauka odbywała się na trzech poziomach trudności. Dzieci nie były przypisane na stale do tych grup, ale w zależności od zmieniających się umiejętności, zmieniały także poziom nauczania. Są tez takie szkoły w Finlandii (wyniki nauczania jedne z najlepszych na świecie). >5. System nauki jest dostosowany do indywidualnych predyspozycji i >uzdolnienia uczniów. >Dotyczy to zwłaszcza gimnazjum. Uczeń nie ma narzuconego programu tylko ... Są gminy bogatsze i biedniejsze. Wiadomo, że biedniejsza gmina >nie wyposaży swojej szkoły np. w taką pracownię komputerową jaką by chciała. To nie tylko kwestia wyposażenia szkol, ale możliwości nauczycieli : umiejętności rozpoznawania potrzeb uczniów i przygotowanie do uczenia na różnych poziomach. Dodatkowo wyposażenie szkol to pieniądze, których nie ma. >Uzasadnienie: Każda szkoła ma obowiązek zapewnić realizację minimum >programowego określonego przez Ministerstwo Edukacji (patrz pkt. 6). Jednak >rozszerzenie tego zależeć będzie od możliwości danej szkoły. Upieram się, ze od możliwości nauczycieli i organizacji pracy szkoły. Jeżeli uczeń będzie miał zakres i tempo nauczania dostosowane do możliwości, nie będzie musiał podróżować po kraju szukając odpowiedniego poziomu dla siebie. Technicznie to zresztą nierealne. >2. Uczęszczanie na zajęcia w Szkole Podstawowej nie jest obowiązkowe. >Obowiązkowe jest tylko i wyłącznie zdanie egzaminu kończącego tę szkołę. To jest możliwe i dziś choć mało u nas rozpowszechnione. Można uczyć dzieci w domu, a właśnie egzamin jest sposobem na rozliczenie z wiedzy. >Brak jakichkolwiek ocen. Nauczyciel omawia postępy uczniów z ich rodzicami >lub prawnymi opiekunami. W razie utrudnionego kontaktu z ww. szkoła wysyła >opinię nauczyciela listem poleconym. Z tym jest problem chyba przede wszystkim ze strony rodziców. Trudno im bez stopni i porównywania własnego dziecka z innymi. I znów w Anglii i USA przez pięć lat szkoły podstawowej nie ma stopni oprócz ocen opisowych. Generalnie dzieciaki uwielbiają szkołę i myślę, ze podstawową rzeczą jest "przyjazne" traktowanie (w uproszczeniu). I nie ma to nic wspólnego z brakiem dyscypliny, bo była ona dużo większa niż w szkole ... już pisałam technicznie to się nie da . Dzieci "maja tez tak", ze jeśli lubią szkołę, to się z nią identyfikują, jest to ważny punkt odniesienia poza domem rodzicielskim. Skupiłabym się raczej na tym, co jest realnie możliwe do wprowadzenia, a moim zdaniem możliwa jest indywidualizacja nauczania.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,575,35171103,35171103,Nowy_System_Edukacji_zapraszam_do_dyskusji.html



Designed by Finerdesign.com